Ogólne Warunki Dostaw Produktów obowiązujące od dnia 01.10.2023r.
DZIAŁ I
PRZEDMIOT OWDP
Niniejsze Ogólne Warunki Dostaw Produktów (dalej OWDP), określają warunki współpracy pomiędzy Boss sp. z o.o. (dalej: Dostawca) i Klientem (dalej: Klient) w zakresie sprzedaży i dostaw towarów z oferty Dostawcy.
DZIAŁ II
LOGISTYKA
§1 SPOSÓB ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA
1. Dostawca udostępnia Klientowi możliwości składania zamówień za pośrednictwem:
2. Klient składa zamówienie osobiście.
3. W imieniu Klienta i na jego odpowiedzialność zamówienie może złożyć jego pełnomocnik lub inna upoważniona przez Klienta osoba (dalej: Przedstawiciel Klienta).
4. Cena zakupu na fakturze VAT jest ceną z dnia złożenia zamówienia.
§2 MINIMUM LOGISTYCZNE
Minimum logistyczne dla jednej dostawy nie może być niższe niż równowartość:
§3 TERMIN ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA
1. Klient powinien złożyć zamówienie nie później niż do godziny granicznej ustalonej dla poszczególnych punktów odbioru w harmonogramie dostaw Dostawcy.
2. O terminie realizacji zamówienia Klient zostanie poinformowany przez przedstawiciela handlowego lub biuro obsługi klienta po złożeniu zamówienia.
3. Realizacja zamówień złożonych przez Klienta po godzinie granicznej ustalonej dla poszczególnych punktów odbioru jest przesuwana na kolejny termin dostawy zgodny z harmonogramem dostaw Dostawcy.
§4 DOSTAWY
1. Dostawca określa harmonogram dostaw uwzględniający dni tygodnia i punkty odbioru towaru.
2. Wszystkie planowane zmiany harmonogramu wynikające z przerw w pracy Dostawcy, np. w dni ustawowo wolne od handlu, inwentaryzacje, itd. będą komunikowane Klientom za pośrednictwem przedstawicieli handlowych oraz pracowników biur obsługi klienta.
3. Dostawca zastrzega sobie prawo do częściowego lub całkowitego anulowania zamówienia w przypadku:
4. Towary dostarczane będą do punktów odbioru w ilościach zgodnych ze złożonymi zamówieniami, z zastrzeżeniem poniższych:
5. Towary dostarczane do punktu odbioru towaru Klienta będą spełniały wszystkie wymagania jakościowe i prawne dla danego produktu.
§5 ODBIÓR TOWARU
1. Istnieją następujące sposoby dostawy towaru do punktu odbioru:
2. Odbiór towaru potwierdzany będzie na dokumentach sprzedaży lub dostawy czytelnym podpisem Klienta lub Przedstawiciela Klienta oraz datą i pieczęcią firmową jeżeli Klient jej używa.
3. Przyjmuje się domniemanie, że osoba przystępująca w imieniu Klienta do odbioru towaru w punkcie odbioru towaru jest upoważniona do dokonania tych czynności w jego imieniu.
4. Jeżeli Klient lub osoba, o której mowa w §5 pkt.3 pokwituje odbiór towaru przyjmuje się, że dostarczony towar został odebrany w ilości wynikającej z faktury i w dobrej jakości.
5.Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na klienta z chwilą potwierdzenia jego odbioru.
§6 PUNKT ODBIORU TOWARU
1. Obowiązkiem Klienta jest zapewnienie następujących warunków odbioru towaru:
2. Obowiązkiem kierowcy Dostawcy jest:
DZIAŁ III
PŁATNOŚCI
§1 SPOSÓB ZAPŁATY
1. Płatności za dostarczone przez Dostawcę towary, opakowania oraz usługi powinny być dokonywane:
– do rąk kierowcy lub przedstawiciela handlowego w przypadku dostawy towaru ujętego na fakturze z terminem płatności 0 dni (faktura gotówkowa). Klient ma obowiązek posiadać wynikająca z zamówienia kwotę gotówki do uiszczenia zapłaty. Płatność musi nastąpić do końca rozładunku towaru.
– w każdym biurze obsługi klienta Dostawcy.
2. Nie uregulowanie należności gotówkowej przy dostawie stanowi podstawę do odmowy wydania towaru Klientowi. Klient może być obciążony kosztem takiej dostawy.
3. W przypadku płatności gotówką przy dostawie pracownik Dostawcy oprócz odbioru gotówki wynikającej z bieżącej dostawy ma prawo odbioru innych należności występujących w saldzie Klienta.
4. Osoba upoważniona przez Dostawcę pobierającą gotówkę od Klienta zobowiązana jest na do wystawienia potwierdzenia przyjęcia gotówki.
§2 TERMINY PŁATNOŚCI I WARUNKI SPRZEDAŻY
1. Sprzedaż może być dokonywana z odroczonym terminem płatności ustalonym indywidualnie dla każdego klienta.
2. Klient zobowiązany jest do uregulowania należności za dostarczone towary w terminie płatności wskazanym na fakturze zakupu.
3. Klient może dokonywać zakupów z odroczonym terminem płatności w ramach limitu kredytowego ustalonego indywidualnie dla każdego Klienta w oparciu wartość zapłaconych w historii współpracy należności w ramach ustalonego terminu płatności.
4. Dostawca zastrzega sobie prawo do obniżenia limitu kredytowego lub całkowitego wstrzymania dostaw kredytowych w przypadku otrzymania informacji o istotnym obniżeniu zdolności kredytowych Klienta.
5. Dostawca może podnieść limit kredytowy Klienta w sytuacji systematycznego wywiązywania się z ustalonych warunków sprzedaży.
6. Przekroczenie limitu kredytowego oraz/lub ustalonego terminu płatności powoduje blokadę sprzedaży aż do momentu uregulowania należności, chyba że Klient zobowiąże się na piśmie do zapłaty zaległych należności w ustalonym wspólnie z Dostawcą terminie.
7. Nie uregulowanie należności następnego dnia po dokonaniu blokady sprzedaży skutkuje wysłaniem wezwania do zapłaty zaległych płatności w terminie do 5 dni od daty otrzymania wezwania oraz informacji o wszystkich nierozliczonych należnościach.
8. Nie uregulowanie należności w terminie wskazanym w wezwaniu do zapłaty skutkuje złożeniem do właściwego sądu gospodarczego pozwu o wydanie nakazu zapłaty.
9. Dostawca zastrzega sobie prawo do naliczania odsetek ustawowych za opóźnienie w transakcjach handlowych oraz rekompensat za koszty odzyskiwania należności.
DZIAŁ IV
ZWROTY TOWARU
1. Dostawca dopuszcza możliwość dokonania zwrotu towaru przez Klienta pod warunkiem:
2. Zwrotom bezwzględnie nie podlegają towary niepełnowartościowe, zagrożone przeterminowaniem, towary sprowadzone pod zamówienie klienta oraz produkty pochodzące z tzw. pakietów gratisowych.
3. Dostawca na zwracany towar wystawi Klientowi faktury korygujące, których termin płatności wynosi 270 dni.
4. Dostawca dokona zapłaty za fakturę korygującą z tytułu zwrotu towaru gotówką lub przelewem w terminie wskazanym na fakturze korygującej. Kompensata faktury korygującej z tytułu zwrotu towaru z bieżącymi fakturami w saldzie Klienta jest możliwa tylko i wyłącznie w przypadku uzyskania zgody Dostawcy.
DZIAŁ V
OPAKOWANIA I BUTLE GAZÓW
Załącznik nr 1 do OWDP
Zasady obrotu opakowaniami zwrotnymi Boss Sp. z. o.o.
Użyte w Instrukcji określenia oznaczają:
1.RO – dokument ewidencjonujący obrót Opakowaniami Zwrotnymi określający ilość pobranych i zwróconych przez Klienta Opakowań Zwrotnych.
2.Rodzaj Opakowania – typ opakowania zwrotnego wyszczególniony na dokumentach RO.
3.Nota Opakowaniowa – dokument księgowy odpowiadający ilościom i Rodzajom Opakowania zawartym w dokumencie RO.
4.Okres Rozliczeniowy – miesiąc kalendarzowy.
5.Saldo Opakowań – różnica pomiędzy pobranymi i zwróconymi na podstawie RO, ilościami danego Rodzaju Opakowania.
6. Ilość Operacyjna – 14 dniowa średnia ilość pobranych opakowań liczona za ostatnie osiem tygodni.
7.Nadwyżka Opakowań – nieujemna różnica danego Rodzaju Opakowania. (transporter/butelki/keg/butla) pomiędzy Saldem a Ilością Operacyjną lub nieujemne Saldo w przypadku braku pobrań danego Rodzaju Opakowania w ostatnich 14 dniach.
17. Klient może złożyć zapotrzebowanie na odbiór opakowań bez dostawy a BOSS może taką odpłatną czynność wykonać. Koszt takiego odbioru wynosi 20 PLN netto.
18. Nie jest możliwy zwrot butelek bez transporterów. Klient może zamówić dostawę pustych transporterów określonego Rodzaju i określonej ilości. Koszt dostawy 1 transportera wynosi 1 PLN netto
Załącznik nr 2 do OWDP
Zasady obrotu butlami gazów Boss Sp. z. o.o.
Poprzednie wersje OWDP:
www.bosswegorzewo.pl/dok/OWDP_20230930.PDF